Tuesday, January 12, 2010

Berangan

Jalak tumpang gembira selepas mendapat tahu abang Jalak yang sulong (Abang Sandy) berjaya ditukarkan ke SK Seri Hartamas, Kuala Lumpur. Selama ini Abang Sandy mengajar di Gemas, Negeri Sembilan, jadi terpaksalah tinggal berasingan dengan isterinya, Kak Watie yang bekerja di Kuala Lumpur. Alhamdulillah sekarang mereka berdua bekerja di Kuala Lumpur, jadi bolehlah menjalani kehidupan normal sebagai suami isteri. Bila dah jadi macam ini, rasanya bukan mak dan abah sahaja, malah Jalak sendiri pun berangan untuk mendapat anak saudara sulong dalam keluarga kami..HeHeHe!

Semasa berborak-borak dengan Abang Sandy, rupa-rupanya dia bercadang untuk berpindah ke sebuah sekolah di Nilai pula selepas cukup setahun di sana. Sudah ada partner 'suka sama suka' untuk tujuan pertukaran itu katanya. Jalak menyambut baik cadangannya itu kerana mak abah tinggal di Nilai. Semakin hari semakin lanjut usia mereka. Berada berdekatan dengan anak-anak sudah pasti membuatkan hati mereka senang. Selain itu ada pula kolam ikan, kebun, dusun durian serta kaum kerabat yang turut tinggal di sekitar kawasan Nilai. Bila dah jadi macam ini, Jalak berangan juga untuk berpindah ke Nilai suatu hari nanti...Opss!!
Photobucket
photo credit: CT Zulaikha

Jalak sekadar berangan. Jangan ambil serius ya! Ke mana arah 'hala tuju' selepas ini pun masih samar-samar lagi sebenarnya. Ehem Ehem!!


Jalak: Beli rumah atau sewa rumah di Melaka nanti?

2 comments:

Blog Widget by LinkWithin