Monday, February 15, 2010

Aksesori MyVi

Sejak belakangan ini, selain sibuk menyiapkan tesis, Jalak sedang dalam mood membeli-belah barang-barang untuk dibawa pulang ke Malaysia. Bukannya apa, Jalak baru sahaja diberikan sedikit kuota untuk dimuatkan ke dalam kontena teman-teman UTeM yang akan pulang tidak lama lagi. Jika dirujuk kepada entri yang lepas, boleh dikatakan hampir 70% barang-barang sudah pun Jalak shipping ke Malaysia pada Disember yang lalu. Jadinya sekarang, Jalak perlu membeli lebih banyak barang baru untuk mengisi ruang kontena yang ada, selagi termampu.

Semestinya Jalak utamakan barang-barang yang sukar didapati di Malaysia, ataupun jika ada, harganya lebih mahal dalam Ringgit Malaysia (RM). Sebagai muqaddimah, Jalak ingin paparkan dahulu aksesori yang dibeli untuk digunakan di dalam kereta ketika sedang memandu. (Maaflah entri-entri lepas ini semuanya pasal beli-belah!! Jika takut terpengaruh, jangan baca He He..)

Photobucket
Aksesori pertama adalah Garmin Nuvi yang dibeli sekitar bulan Disember tahun lepas. Jalak mengambil masa yang agak lama juga untuk install peta Malaysia ke dalamnya memandangkan model yang dibeli oleh Jalak itu adalah model baru. Ada sedikit perubahan dalam tatacara installation, berbeza dengan apa yang tercatat di forum. Selepas bertanya secara peribadi kepada moderator forum tersebut, akhirnya Jalak berjaya juga untuk install peta Malaysia. Teman Jalak, Paan yang sudah pulang ke tanahair serta sempat membeli model yang sama sebelum pulang tempoh hari, memberi komen yang sangat memberangsangkan tentang kepuasan menggunakan navigator tersebut ketika memandu di Malaysia. Jalak juga seakan tidak sabar untuk berbuat demikian!

Photobucket
Aksesori kedua yang dibeli oleh Jalak tidak kurang menariknya juga, iaitu seat cover massage. Jujurnya Jalak tidak terfikir pun untuk membelinya, semuanya berlaku secara spontan ketika membuang masa selama 2 jam berlegar-legar di dalam pasaraya REAL untuk mencari idea barang apa yang patut dibeli. Dengan harganya yang begitu affordable, Jalak akhirnya membuat keputusan untuk membelinya. Selepas mencubanya di KERUSI MAKAN yang Jalak gunakan ketika menghadap komputer saban hari, nikmat urutannya begitu terasa. Getarannya boleh dirasai sampai ke permukaan gigi!
Photobucket
Terdapat 3 motor di dalamnya, sekali dengan butang pemanas. Mantap!!

Photobucket
Jalak patut beli dan gunakannya sejak dulu lagi, barulah badan sentiasa segar dan rajin untuk membuat tesis! Perghh..memang layan!!

Jalak: Mampu pakai kereta MyVi saja..

8 comments:

  1. jalak..
    cantiknya dinding rumah jalak..#dinding kayu eh...eheheheh

    ReplyDelete
  2. dinding kayu..lantai pon kayu.biase la umah kampong..HeHe

    ReplyDelete
  3. best bzyah..tapi lagi best kot kalo ade org yg urut ngeh2..

    ReplyDelete
  4. menarik cover seat massage tuh la... berapa sen tuh di Real?

    ReplyDelete
  5. klu byk duit, tak tau nk buat apa, mmg patut baca blog kau.. hehehe..

    ReplyDelete
  6. haha cik ayen..ni bukan blog direct selling ye.saje je nak share brg2 yg best kot2 ade yg berminat :)

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin