Saturday, February 6, 2010

Aina 3 Tahun

Rabu lepas merupakan hari lahir si kecil Aina yang ke-3 tahun. Selama kurang lebih 2 tahun Aina di sini, seronok dapat tengok dia membesar daripada bertatih hingga boleh berlari dan juga daripada mengomel dalam bahasa yang tidak difahami hinggalah boleh bercakap.

Kebetulan pada tengahari tersebut, Aina datang ke bilik Jalak bersama bapanya untuk bermain snow di tingkap. Gigih sungguh melihat Aina bermain tanpa menghiraukan tangan yang sejuk. Jalak yang cuba sebentar pun sudah rasa kebas-kebas tangan. Kalau tak disogok dengan bermain belon, alamatnya sampai ke sudahlah dia bermain. Jalak pula menunggu masa untuk tutup tingkap kerana sudah kesejukan.
Photobucket

Selepas penat bermain belon (Jalak yang penat), Aina membawa turun beberapa set puzzle pula sebagai hiburan seterusnya. Mula-mula macam malas juga untuk menyusunnya tetapi melihatkan Aina yang bersemangat mahu melihat Jalak mencuba, akhirnya digagahi jua. Susah juga sebenarnya sebab ada 3 gambar yang berbeza dalam 1 set puzzle. Akhirnya Jalak pula yang frust sebab ada kepingan puzzle yang dah hilang. Rasanya Aina dah tahu pasal ini, mungkin dia sengaja nak buli Jalak. Memang dah terkena la jawabnya! HaHaHa..

Petang itu Jalak ke Toys 'R' Us berhampiran rumah untuk membeli hadiah hari lahir Aina. Puaslah juga tawaf satu kedai sebab ada conflict of interest di sini. Maklumlah masa Jalak kecil dahulu mana ada peluang masuk ke kedai macam ini. Mujur akhirnya Jalak tersedar untuk berpijak di bumi yang nyata. Mengenangkan Aina budak perempuan, sama seperti tahun lepas Jalak berkeputusan untuk membeli patung mainan. Cuma kali ini Jalak tergerak untuk membeli penguin kerana Aina sangat gilakan siri animasi Pingu. Malangnya cuma ada 'seekor' saja yang tinggal. Kalau ada anak dan bapa Pingu baru gempak! Sebagai ganti, Jalak membeli patung katak kerana tertarik dengan bulunya yang cantik dan gebu.
Photobucket
kredit foto: FB Nazrin

Setibanya di rumah, Aina sedang berada di dapur melihat ibunya menghias kek. Jalak berasa seronok melihat Aina begitu teruja menerima hadiah pemberian Jalak walaupun pada mulanya dia agak malu-malu. Ibu bapa Aina kemudiannya mengadakan acara meniup lilin dan memotong kek di bilik Jalak.
Photobucket

Photobucket
Alahai sopannya..anak sapa la nih?



Lalu berakhirlah sudah sambutan hari lahir si kecil Aina untuk kali ini. Tahun depan mesti bertambah gempak di rumah baru pula ya!


Jalak: Gemar melayan kanak-kanak

2 comments:

  1. thanks onkel rusdy.. hehehe mamanya pun blum wat entry lagi, gambar ader dlm phone.. phone tader bateri, last2.. terbiar camtu je..

    ReplyDelete
  2. alahai ainaa...comel je aksi meniup lilin x padam2. We love u ainaa!!!

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin