Tuesday, July 21, 2009

Minah Drift

Hujung minggu lepas Jalak turut serta Nazrin dan Didie ke Frankfurt. Sampai saja di Frankfurt, kami terus dibawa oleh Zul ke restoran KFC yang menghidangkan ayam goreng HALAL. Siap guna logo HALAL Malaysia lagi! Lepas gian dapat menikmati kentang putar KFC yang tiada tolok bandingnya.

Sebenarnya hajat di hati pada mulanya kepingin juga untuk menonton Harry Porter di salah sebuah international screen di Frankfurt. Bukan kerana minat tetapi atas dasar mahu merasai pengalaman pertama menonton wayang di bumi asing ini. Sebenarnya di tempat tinggal Jalak ada juga peluang seperti ini, cuma Jalak tidak mahu berasa tertekan mendegar setiap pengucapan dialog pelakon-pelakon dibutirkan dalam bahasa JERMAN tanpa sarikata dalam bahasa Inggeris. Cukuplah hanya mendengar tuan rumah Jalak mengomel dalam bahasa Jerman.

Namun selepas membaca sepintas lalu komen-komen daripada teman-teman di laman sosial Facebook, Jalak mendapat sebuah konklusi di mana; penonton mesti mengingati setiap babak penting dalam siri-siri terdahulu filem ini. Ironinya, tiada satu pun antara siri-siri tersebut pernah Jalak tonton, apatah lagi membaca novelnya. Lalu, untuk tidak berasa tertekan, Jalak mengambil keputusan membatalkan niat menonton wayang untuk kali ini. Kali lain mungkin, namun entah bila dan filem apa pula ya? Hindustan barangkali ;P

Permainan badminton pula telah ditunda ke hari berikutnya memandangkan kaum bapa mithali dengan rela hati menjaga anak masing-masing selepas ditinggalkan oleh kaum ibu mithali yang pergi menonton Harry Porter.
Photobucket
Papa aina sedang melayan budak-budak

Jalak mengikuti rombongan kaum bapa mithali ke Russelsheim yang terletak tidak jauh dari Raunheim, tempat Jalak tumpang berteduh. Kami keluar agak lewat namun sempat juga Jalak bergegas ke kedai Asia di Russelsheim (10 minit sebelum kedai tutup) untuk mendapatkan 4 botol Ground Chili and Garlic in Oil yang sudah lama Jalak idam-idamkan.
Photobucket
Dua minggu lepas puas juga Jalak mencarinya bersama-sama Zul di kedai-kedai Asia sekitar bandar Frankfurt, namun tidak pula ketemu. MELETUP!! Itulah perkataan yang boleh Jalak berikan untuk menggambarkan betapa hebatnya penangan sambal tersebut apabila dimakan bersama nasi, bihun mahupun mi goreng. Walla~ :D,,,,

Sekiranya menjejakkan kaki ke Russelsheim, tidak sah rasanya kalau tidak mencemar duli di rumah Matt dan Liza. Di sini ada permainan Wii. Jalak tidaklah sampai tahap chempera untuk bermain permainan ini. Apa yang lebih mengujakan apabila melihat telatah pasangan kembar, Nabihah (Kakak) dan Nabilah (Adik) bermain Mario Cart. Terkekeh-kekeh Jalak dibuatnya, menahan ketawa melihat gelagat mereka ni. Gelak kuat-kuat nanti teralih pula perhatian mereka. Maklumlah kedua-duanya tengah naik sheikh.

Gaya Kakak memang terlebih sudah! Gaya memang tak ingat, persis minah drift. Adik pula macam sedang berada di alam lain. HaHaHa!! Nampak seperti dipaksa untuk main pun ya, tapi dia juga yang beriya-iya mahu bermain game ini sampai berebut turn dengan uncle Matt yang mahu mencuba game yang baru sahaja dimuaturun. HuHu~


Lama juga Adik dan Kakak layan game ni. Siap bertukar tempat duduk. Belum lagi tengok gelagat Adik bermain Wii sambil matanya menonton Pingu bersama Aina. Aiyaiyai!!

Petang itu kami dijamu dengan cucur udang tanpa udang oleh Puan Liza yang sedang sarat mengandung. Buat susah-susah saja! Kami turut menikmati makan malam di situ sebelum pulang ke Raunheim.

Keesokan paginya Jalak bersama bapa-bapa serta bakal bapa mithali keluar bermain badminton bersama teman-teman yang lain. Ramai juga yang turut serta kali ini. Lewat petang barulah Jalak pulang ke Siegen. Terima kasih diucapkan kepada Zul dan keluarga di atas hospitaliti yang disediakan. Semoga hidup kita dijauhi dengan puaka-puaka yang tidak sihat di luar sana!


Jalak: Baru lepas menonton Novelist Babysitter, slot cerekarama TV3

3 comments:

  1. sweetnyer gamba twin nih eh.. :D
    bile mau tangkap wii niihh..huhu

    ReplyDelete
  2. mak aiii...anak2ku...main WII x ingat dunia...kalau ada WII kat rumah...aiyaiyai...

    ReplyDelete
  3. iu@wid: nak tangkap bile2 pon bley..berlambak di pasaran
    neny:beli la..nanti tiap2 hari pon bley kuar shopping tanpa diganggu.

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin