Sunday, July 5, 2009

Regu 'R' vs. Regu 'Z'

Sejak kelmarin lagi Jalak sudah berada di Frankfurt dan menginap di rumah Zul. Kebetulan Zul ada membuat sesi makan-makan sempena food testing resepi baru terus menerus dari dapur bersama Chef Liza. Dapatlah juga Jalak tumpang belajar cara memasak kari ayam dan masak lemak cili api menggunakan teknik yang lebih mudah dan cepat! Malangnya bukan itu yang mahu dikongsikan dengan anda di sini.

Semalam seharian puas Jalak bermain dan beriadhah bersama Matt atau nama betulnya, Razif, Zul Conti dan juga Zul Raunheim (susah betul ada dua nama yang sama ni!). Bermula dari tengahari kami bermain badminton di Sporthalle berhampiran Raunheim. Kami menyewa sebuah gelanggang dan memandangkan 4 orang sahaja yang bermain, jadi muka-muka yang sama sajalah yang beraksi. Hasil daripada lat tali lat lai li tam plom, Jalak diregukan bersama Matt yang sememangnya hebat. Dengan bantuan yang tidak seberapa (merendah diri), kelima-lima set diimenangi oleh regu 'R'!

Usai bermain kami berjalan kaki menuju ke pekan Rüsselsheim memandangkan bas yang sepatutnya kami naiki dijangka tiba agak lewat. Sedap pula menikmati ayam panggang di sebuah kedai yang Jalak kurang periksa namanya, sambil berbual-bual tentang itu dan ini. Kami ke rumah Matt sebentar untuk lepak-lepak sambil bermain Wii secara ringan.

Selepas berehat dan mandi menyegarkan badan di rumah Matt, kami keluar bermain pool selama sejam. Hasil daripada lat tali lat lai li tam plom, sekali lagi Jalak diregukan dengan Matt. Pasangan regu 'Z' memang hebat kali ini. Malangnya mereka menang gaya sajalah manakala regu 'R' sekali lagi menang bergaya dalam ketiga-tiga set! Sejujurnya Jalak memang tidak pandai bermain permainan ini, mujurlah dengan bantuan dan tunjuk ajar pasangan regu yang hebat dan superb, dapat juga Jalak menyumbat bola ke dalam lubang termasuk bola hitam sebagai penentu kemenangan di akhir perlawanan! Tidak ketinggalan, bersama bola putih sekali! Perlu ada teknik sebenarnya untuk menahan bola putih dari terus sama masuk ke dalam lubang. Really looking forward for this game again in future..

Kepada regu 'Z', usaha lagi ya! Cuba lagi tahun depan! :P
Oh ya, bagi Matt dan Zul Raunheim, ini boleh lah dikatakan Boys Day Out bersama orang-orang bujang! Terima kasih lah ya Puan Neny dan Puan Liza kerana memberi lampu hijau :D

Demikianlah berakhirnya aktiviti bersuka ria pada hari minggu. Jalak menginap lagi di Frankfurt untuk menghadiri sebuah parti barbeku anjuran Malaysian Club Deutschland (MCD).


Jalak: Cuaca yang sesuai untuk keluar bermain mengeluarkan peluh!

2 comments:

  1. oh! Expect another boys-day-out lg ek?

    Boleh...tp after we ladies manage to have our own ladies-day-out ok!

    ReplyDelete
  2. boleh sesangat.help yourselves, but beware of lady bus driver kui3

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin