Saturday, February 27, 2010

Mencari Konklusi

Baru saja menjengah ke hari kedua terakhir dalam bulan Februari. Target Jalak untuk hantar final draft thesis report sebelum masuk bulan Mac bagaikan tak kesampaian. Namun tidaklah terlalu kronik kerana semua chapters sudah siap direncana. Alhamdulillah :)

Cuma Jalak sedang berfikir samada mahu disiapkan sekali Conclusions, ataupun dibiarkan saja dahulu sehingga selesai proof reading kesemua chapters tersebut oleh supervisor kehormat. Manalah tahu ada perkara yang perlu diubah ataupun ditokok-tambah. Oh ya, sebelum ini Jalak sudah menghantar chapter by chapter kepada supervisor untuk disemak, lalu dibetulkan oleh Jalak bahagian mana yang perlu diperbaiki.

Selalunya paling cepat pun, supervisor mengambil masa selama seminggu untuk siap menyemak satu chapter. Memandangkan yang bakal dihantar ini adalah chapter terakhir (sebelum Conclusions), sepanjang minggu hadapan bolehlah dikatakan sebagai waiting time (mengikut terma production, memang tak boleh buat apa la kan, kecuali aktiviti-aktiviti lain). Dengan harapan tiada penambahan yang berat-berat diminta oleh supervisor Jalak.

Sebenarnya nak cuba tulis-tulis Conclusions malam ini juga, tapi bak kata FT, masa sudah time! Mencari konklusi di alam lain lah jawabnya...
Photobucket


Jalak: Save files dalam laptop, netbook, thumbdrive dan juga emails..in case!!

2 comments:

Blog Widget by LinkWithin