Thursday, July 30, 2009

Air Mata Azizah

Fuhh..sekian lama menanti drama ini ditayangkan, Isnin lepas barulah Jalak berpeluang menontonnya! Lama betul RTM memerap drama yang berkualiti ini. Tidak silap, pada Februari lepas lagi penggambaran dijalankan. Ditambah pula dengan isu boikot pelakon utama drama ini oleh wartawan yang tidak profesional, sukar juga mendapatkan info mendalam tentang drama tersebut.

Ya, jalan ceritanya agak klise. Seorang anak yang melupakan jasa dan pengorbanan seorang ibu. Namun cerita ini lebih memfokuskan kesilapan ibu yang terlalu memanjakan si anak sehingga sanggup menebalkan muka mengemis wang daripada orang lain. Lebih dasyat lagi, apabila si ibu sentiasa melebih-lebihkan anak kesayangannya, Azizah berbanding anaknya yang paling bongsu. Mengapa? Hanya kerana Azizah itu cantik serta bijak dalam pelajaran manakala adiknya pula agak lembap namun berhati mulia. Malangnya sisi positif pada si adik tidak pula si ibu itu nampak. Sikit-sikit Azizah, sikit-sikit Azizah! Kononnya Azizah lah satu-satunya harapan untuk mengubah nasib keluarga pada masa hadapan.

Kesudahannya apa yang si ibu dapat? Jangankan sesen, habuk pon tidak! Ketika itu barulah si ibu tersedar akan kesilapannya selama ini.
"Jangan terlalu mengharap atas sesuatu yang tak pasti, Ju" pujuk si ayah yang lumpuh berkerusi roda.

.
.
.

Setelah berhari-hari koma tidak sedarkan diri, Azizah dihantar pulang ke rumah ibu bapanya di kampung oleh si suami yang baru sahaja mengetahui akan kewujudan Mertuanya melalui sepucuk surat yang sempat dicoretkan oleh Azizah sebelum kemalangan. Akhirnya Azizah terpaksa pergi juga buat selama-lamanya selepas mendapat keampunan daripada kedua-dua orang tua serta adik yang selalu diherdiknya..

Oh ya, mari berhibur sebentar menonton video ini untuk mengetahui siapa sebenarnya yang memainkan watak Azizah. Kebetulan lagu di bawah ini pon tajuknya Azizah!



Jalak: Bukan mudah untuk membahagikan kasih sayang..

1 comment:

  1. Jalak: Bukan mudah untuk membahagikan kasih sayang.. << dan saye amatlah setuju dengan statment anda...trimas ^_^.

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin