Sunday, August 2, 2009

Berbaloi-baloi !

Sudah jumpa ! Tak sangka kepergian Jalak ke Cologne menjelang petang semalam benar-benar membuahkan hasil. Hajat di hati memang mahu mencari beg yang sesuai untuk diletakkan set lengkap permainan konsol Wii supaya mudah untuk dibawa ke mana-mana ketika berada di tanahair nanti. Majlis rumah terbuka tentu lebih meriah jika dapat bermain Wii beramai-ramai.

Bercerita sedikit tentang perjalanan menjelang petang semalam ke Cologne, ramai sungguh penumpang berasak-asak menaiki tren kerana mahu menonton perlawanan bolasepak. Sampai ada yang berdiri malah ada juga yang dinasihatkan untuk menaiki tren lain untuk ke Cologne. Jalak perhatikan, orang-orang Jerman ni memang jenis calm dan serius saja pada hari-hari biasa. Tetapi tidak pada hari perlawanan bolasepak! Berdentam-dentum satu gerabak tren dek penangan penyokong-penyokong fanatik ini. Yang sedihnya, perjalanan yang sepatutnya memakan masa 1 jam 30 minit dipanjangkan menjadi lebih 2 jam gara-gara masalah yang timbul di setiap stesen di mana penumpang yang menunggu sungguh ramai!

Lupakan saja pengalaman itu, yang penting Jalak selamat berada di dalam tren. Syukur alhamdulillah kedai-kedai masih dibuka. Jalak tergerak hati untuk masuk ke Galeria Kaufhof kerana pernah membeli sling bag di situ. Memang banyak pilihan tetapi untuk beg menyimpan Wii, susah juga sebenarnya untuk dipilih kerana tiada beg khas untuk Wii yang dijual di sini.

Mujur Jalak terjumpa sebuah travel cabin bag yang kapasitinya agak sesuai untuk diisikan dengan satu set lengkap Wii. Pada masa itu, Jalak juga cuba membayangkan sekiranya ruang hadapan beg tersebut muat atau tidak untuk diisikan dengan Netbook Jalak yang kecil anak itu.

Memandangkan harga yang ditawarkan juga sangat murah selepas diskaun, Jalak berkeputusan untuk terus membeli beg tersebut. Di Jerman ini, jikalau sudah ada diskaun, betul-betul punya diskaun. Tarak main-main wa cakap lu! Selain itu, Jalak juga tertarik dengan kombinasi warna dalam dan luar beg tersebut.
Photobucket
Jenama Packeasy Switzerland. Swiss memang terkenal dengan aneka jenama beg. Kebetulan, ini merupakan beg Jalak yang ke-3 berjenama .... Swiss.

Setiba sahaja di rumah, Jalak terus memasukkan semua kelengkapan Wii serta Netbook ke dalam beg itu seperti yang Jalak sudah bayangkan ketika mahu membeli.
Photobucket
Erm..muat ke tidak ni?

Photobucket
Deng..Just nice! Boleh masuk lagi beberapa keping CD games Wii dan kamera. Berat kesemuanya 5kg. Masih dibenarkan dibawa masuk ke dalam kabin, yes!

Oh ya, jika ke Cologne, tidak sah kalau tidah singgah di Dunkin Donuts. Aduhai, semalam baru Jalak perasan dan terjumpa lagi satu cawangan yang lebih dekat dengan main train station. Juga berdekatan dengan restoran KFC. Sebut pasal KFC, ketika Jalak beratur membeli kentang putar, Jalak ternampak sebuah meja yang diduduki oleh wanita-wanita bertudung. Jalak yakin mereka ini orang Islam. Jalak ternampak juga sisa-sia tulang ayam di meja berkenaan. Lantas terfikir pula Jalak, mungkin betul desas-desus yang mengatakan ayam goreng di cawangan KFC tersebut halal untuk dimakan. Malangnya Jalak tidak rajin pula untuk bertanya ish ish ish! Jika betul, tidak perlu bersusah payah lagi membayar tiket keretapi ke Frankfurt untuk menikmati ayam KFC halal.


Jalak: Suka menonton iklan Celcom terbaru menampilkan Fahrin, ibu Fahrin dan juga Scha!

6 comments:

  1. sangat mnarik beg itu.. mcm mau rembat jugak lahhh... nt ke sini jgn lupe bawa wii... ;D

    ReplyDelete
  2. hoho..ada bran ke suh bawak gi homburg?takut budak2 tu jatuh cinte plak kat Wii, den x masuk campur..bleh je tunjuk jalan ke media markt ngeh2

    ReplyDelete
  3. ader lg ke offer tu rusdy? smpai bila?

    ReplyDelete
  4. entah..tapi beg ni kat display ade 1 je. taktau la ade stok ke kat dalam..

    ReplyDelete
  5. Wah..wah shopping sakan ye...Rusdy di sana buat PhD ke?
    Sr. Hazlina

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin