Tuesday, December 1, 2009

2 Beg 2 Kotak

Pada hari Khamis lepas (sehari sebelum Hari Raya Aidiladha), Jalak ke Frankurt untuk berhari raya di sana. Dalam masa yang sama, Jalak turut mengambil peluang untuk menghantar barang-barang untuk dihantar pulang ke Malaysia melalui sahabat Jalak iaitu Paan yang akan pulang ke tanahair pada 31 Disember nanti. Barang-barang tersebut akan dihantar ke Kuala Kangsar, tanah tempat Jalak bermain-main sewaktu kecil.
Photobucket
Beg hitam tu agak ringan kerana berisikan pakaian sahaja. Manakala beg hijau itu pula berisi buku-buku, nota kuliah serta kotak-kotak kecil mengandungi cenderamata yang dibeli merata Eropah dan Mesir. Mencabar juga perjalanan ke Frankfurt kali ini kerana terpaksa menarik 2 buah beg yang sama besarnya. Orang lain tengok pun semacam saja. Mujurlah Paan yang kebetulan tidak bekerja pada hari itu, setuju untuk menjemput Jalak di Frankfurt Main Train Station, ringanlah sedikit beban selepas itu. Cuma yang membuatkan Jalak 'teruja' apabila mengetahui rumah Paan terletak di tingkat 4 sebuah bangunan lama yang tidak mempunya lift. Gulp!! Berpeluh jugalah musim-musim sejuk ini.
Photobucket
Sampai saja di rumah Paan, Jalak terus memulakan operasi memunggah barang-barang di dalam beg-beg itu tadi untuk dimasukkan ke dalam kotak. Pakaian yang dilipat terlebih dahulu dibungkus ke dalam beg plastik sebelum dimasukkan ke dalam kotak. Usai operasi memunggah, Jalak sangat berpuas hati apabila mendapati barang-barang yang dibawa oleh Jalak sekadar muat-muat untuk 2 kotak sahaja. Bolehlah Jalak bawa barang-barang yang lain pula selepas ini :)


Jalak: Alalatok..alalatok, jangan saman! Tolong..!

2 comments:

Blog Widget by LinkWithin